Het gebruik van Cloud services als Microsoft365, Google suite en ERP & CRM applicaties (o.a. Exact Online, Microsoft Navision / Business Central) heeft de afgelopen vijf jaar een enorme vlucht genomen. Daarbij is mail nog altijd hét favoriete communicatiemiddel voor bedrijven om onderling te communiceren. Helaas hebben ook hackers en kwaadwillende dit goed door

Net als met Web- & applicatiesecurity is het essentieel dat u kunt vertrouwen op uw Cloud applicaties en mailcommunicatie. Wij zien een sterke toename van het aantal phishing pogingen, evenals het verspreiden van malware en ransomware via mail. Hackers en kwaadwillende doen zich voor als uw relaties om u of uw medewerkers te verleiden op een linkje te klikken en/of uw gegevens achter te laten.

Het beschermen van uw medewerkers tegen de verleidingen van phishing is cruciaal om uw infrastructuur vrij te houden van malware, ransomware of het lekken van gevoelige informatie (o.a. wachtwoorden en logingegevens). Hedendaagse preventie middelen kijken daarbij niet alleen naar bekende virussen en malware, maar juist ook naar de nog onbekende dreigingen door het actief analyseren van alle mails, documenten en bijlagen. Dit is mogelijk door het toepassen van machine-learning, simulaties en artificial intelligence (AI – kunstmatige intelligentie) om te onderzoeken hoe een mail of bijlage zich gedraagt. Dit alles vindt plaats nog voordat de mail uw mailbox bereikt.
Aanvullend op bovenstaande mailbescherming is de Cloud security dienstverlening van HOB ICT security ook in staat uw Cloud omgeving te scannen op malware en ransomware. Dit is vergelijkbaar met het scannen van uw lokale servers en werkstations, maar dan binnen uw Cloud services.

Veel gestelde vragen

Onze specialisten maken een 1-op-1 koppeling tussen uw mailomgeving (bv. Microsoft365 of Google Workspace) en onze Cloud security dienst. Deze zogenoemde API-koppeling maakt het mogelijk om continu alle inkomende- en uitgaande mails te scannen, maar zelfs ook alle mails-at-rest (mails in mailboxen). U merkt hier als eindgebruiker niets van, alle mail wordt gewoon afgeleverd mits vrij van malware of andere kwaadaardige content.

Zodra de Cloud- & mailsecurity oplossing een bestand of mail classificeert als niet-valide krijgen wij direct een melding binnen. Onze security specialisten analyseren deze melding om te bepalen of het daadwerkelijk een gevaar is, of dat het een ‘false-positive’ betreft. Eventueel in overleg met de eindgebruiker wordt bepaald of de mail / het bestand definitief wordt verwijderd of vrijgegeven. Als eindgebruiker is het mogelijk een mail te ontvangen met de melding dat bepaalde items in quarantaine zijn geplaatst.

Het aantal te scannen mails, mailboxen en bestanden is ongelimiteerd. De dienstverlening is gebaseerd op een prijs per gebruiker per maand, ongeacht de hoeveelheid mailverkeer, de grootte van de mailbox of het aantal Cloud bestanden. Neem voor meer informatie over het prijsmodel vrijblijvend contact op.